December 31, 2010

Rommet til Nanino


Velkommen inn på en titt på rommet til Nanino...


Noe av det beste denne jula, i tillegg til all kosen, maten, familiebesøk
og de gode stundene vi har hatt sammen, har vært alle presangene
til min skjønne lille Nanino.
Tenke seg til, så fikk hun flest pakker i år!?
Ingen problem, Mor Mumsi steppet velvillig opp som
pakkehjelp-åpner. Jeg er så glad for alt vi har fått.
Familie og venner har tatt til seg de små "hintene" jeg har
slengt ut her og der om hva/hvordan vi ønsker å ha det.
Kvalitets tøy og leker, tre leker, arving av tøy,ting og tang fra tidligere generasjoner,
 håndarbeider og gjenbruk er noen av stikkordene..





Lyskjeden er en av julegavene til Nanino fra førjulsturen til Kjøbenhavn.
Butikken husker jeg desverre ikke navnet på.
Elsker den!


I vinduet, til ren øye-nytelse og beundring,
 henger en kjole fra en av Naninos små venner.
Tusen tusen takk Eik, du vet å gjøre jentene fornøyde.



Denne skinnfellen kom jeg over på loftet hos min far i høst. 
Pent hintet jeg om at Nanino trengte varmt gulvteppe på rommet sitt,
og at det ville ha vært midt i blinken...
Tadaa!
Nanino har fått knæsj orange, langt, saueskinnfells-teppe,
nyrenset og hele veien fra Australia, fra tiden da min far var sjømann.



Det har virkelig blitt et koselig lite baby/barnerom der inne.
Jeg har fortsatt endel planer før jeg vil si meg helt fornøyd,
men for dem trengs mildvær og vår, masse maling og energi. 
I mens hygger vi oss og leker bekymringsløst med barnlig glede.

For å se mer av rommet, trykk her og her.

13 comments:

  1. Rommet ser pent ut! :) Kos! Likte at skinnfellen kom fra Australia og er oransje! :D Godt nyttår!

    Klemmer fra ei rose:)

    ReplyDelete
  2. Så fiiint!
    Og masse flott litlå har fått :o)
    Du e så flinke te å kosa det te vennen!

    Vett du at eg har glømt å sei at eg såg ein hund på den pungen du kjøpte på Blå eg, så litt vittig at det var hare for deg ;o)

    E såååå glad i bildet vennen at du vil ikkje tru det!!!!!

    Ein kraftig nyttårsklem hefra :o)

    ReplyDelete
  3. Oh, holy crap, det skinnet var helt fantastisk nydelig, heldige, heldige dere! :D

    ReplyDelete
  4. For en unik skinnfell! Godt den kom til så god nytte! Jeg liker fargene og miksen av gamle, koselige og solide ting. Søte krøller også, hihi:)

    ReplyDelete
  5. Så fint rom lillepia har. Alldeles herlig skinnfell! :)
    Og lyslenken....o, oj, oj, en sånn en hadde gjort seg i mitt hjem også, det er jeg ganske sikker på. Må kanskje ta meg en tur til København og se meg om etter navnløse butikker med herlig innhold.

    Så oppdaget jeg plutselig at jeg har 17 herlige følgere på bloggen min, så koselig at du vil være følger. :)

    Godt nytt år! (rett rundt hjørnet nå)

    ReplyDelete
  6. Så nydelig barnerom. Masse skjønne detaljer og herlig nostagi. Love it-
    Sånn lyskjede har jeg også på barnerommet, bare i 2 blåfarger. Kjøpte den i Berlin, har ikke sett slike her. Den gir så koselig lys på rommet.
    Godt Nytt År !
    Cecilie

    ReplyDelete
  7. har heile tida trodd Nanino er gutt, så er Nanino jente:) Bra du kommer med tilleggsopplysninger;)
    Ett herlig barnerom har hun jaffal fått "mekket" av moren sin:) Du er utrolig leken, kreativ og morsom i stilen din:) Hos deg er det nok godt å være:)

    Godt Nytt år til deg og dine fra Trine:) Klemmer i fleng:)

    ReplyDelete
  8. Så fint at du fant meg så jeg fant deg! Herlig blogg:-) Hit kommer jeg gjerne tilbake! Og så kjekt at du rakk Nyttårs-GiVekk'en min, just in time:-) Takk for at du linker til den her på fine bloggen.

    Den lyslenka har jeg maken til, bare litt andre fargenyanser. Den er kjøpt på Ruth66, så de er å oppdrive i Norge også:-) Ha ei super nyttårsfeiring!
    Klem, Elin

    ReplyDelete
  9. Så mange herlige detaljer! Et skikkelig koserom! Likte den kjolen kjempegodt..sukkersøt..
    Kos deg i kveld, så sees vi til neste år:) Klem

    ReplyDelete
  10. SÅ herlig barnerom jenta di har fått! Leikent og fargerikt, til å bli glad av! Kjempefine detaljar og nydelige bilder. Klør i fingrane etter å kome i gang med eittåringen vår sitt rom:)

    Ha ein fin nyttårsaften og godt nytt år!

    ReplyDelete
  11. Nydelig barnerom, fargerikt og flott akkurat sånn det skal være, ønsker deg et riktig godt nytt år....
    klem victoria

    ReplyDelete
  12. Så fint barnerom! Herlig skinnfell og lyslenke. Digger det! Herlige krøller vesla di har. ;) Skjønnasen!

    ReplyDelete
  13. Hei, og takk for koselig kommentar inne hos meg :)
    Så skjønnt rom og skjønn jente! og den herlige lekekassen... :):):) Nydelige farger.
    -Linda

    ReplyDelete

Comments makes me smile!