October 22, 2010

På sopptur

Soppedilla på fluesopp. Fasinerende farlig. Lekker. Skarp. Skummel og synlig. Bare se og ikke røre sopp.
En god venninde av meg er søsteren til damen bak Flamingo.no, en av de lekreste Kitch/Vintage/Retro nettbutikkene spør man meg.
Heldige meg har fått soppelampe i gave!
Snille søstrene er mot meg og oss. Det er av dem vi og arver massevis av flott barnetøy til Nanino.
 Jeg er dypt takknemmelig.


Som Nanino, som mor. Her i full klem med den søteste soppeputa fra Sugar Hotel, kjøpt i HelloKitty butikken i London.


Også fra tidligere soppeturer kan jeg vise til god fangst.
Soppekrakk fra Kremmerhuset og soppebeholder i keramikk fra Søstrene Grene.


Er det fortsatt soppesesong montro? Tror jeg nok må ta meg en tur ut igjen om ikke lenge.

11 comments:

  1. Herlige sopper og bilder:)

    ReplyDelete
  2. Jaaaa, fluesopp e så fint! :o)

    Heldige du da!

    Og eg meinte forresten ikkje merkelapp, men tegning på heilt vanlig papir ;o)

    ReplyDelete
  3. TUSEN TAKK for at du gjorde meg oppmerksom på at det ikke var link i Give Away bildet mitt.... ammetåka skylder jeg på:).
    Tror du kan få kjøpt Hjort-klær på www.engulknapp.no, men er ikke helt sikker. Kom ikke inn på den sida nå så fikk ikke sjekka...
    Ha en god natt:)

    ReplyDelete
  4. For en soppglede! Alt var til å spise opp (kanskje ikke så lurt siden det er fluesopp) men den krakken er en favoritt. Er det noe de har på Kremmerhuset nå?

    Ha en soppende aften:O)

    ReplyDelete
  5. Så fin sopplampe! Fluesopp er så fine:)
    Som Tuppelure, lurer jeg også på om de kansje har den soppkrakken på Kremmerhuset fremdeles...

    ReplyDelete
  6. aaaaaaaaååååååååååoooooh! så mange flotte eksemplarer du har av arten!!
    ja i den kurven var det virkelig mange godbiter!!

    ReplyDelete
  7. Utrolig mange fine fluesopper! Det er så kult med det kjemperøde og kjempehvite sammen!

    ReplyDelete
  8. Mange fine sopper!

    Veldig kul soppelampe.
    :)

    ReplyDelete
  9. Her har snøen lagt seg, så jeg tviler på at vi vil finne noe sopp...Mange flotte fluesoppvarianter du har!

    ReplyDelete
  10. Å, så fine sopper! Dritkule var de! Både lampen og puffen, utrolig kul, og jeg må kanskje ta meg en tur på kremmerhuset ganske så snart.

    Fin fredag til deg!

    ReplyDelete
  11. Tøffe alle sammen! Til å spise opp ja, men ikke helt riktig det heller. Vakker og farlig på samme tid. ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!