October 25, 2010

Mandags Utfordring



Den herlige og alltid like treffende bloggen Pafrika og Belkini har gitt meg Utfordring. Og for at det ikke skulle være nok har jammen meg skjønne Sjerstad gjort det samme. Fint kompliment fra fine damer.
Selvfølgelig slenger jeg meg med på en liten mandags Utfordring.

Den går egentlig på engelsk.. men siden jeg bruker mest Norsk i det daglige har jeg oversatt spørsmålene.
Går det an å bryte "den engelsk blogg-standiserte utfordringen" mon tro?
Well.. I`ll give it a go..

1. Favoritt ord:
Nanino.. Ja det må det være.. Lille søte Naninoamisisi. Digger det ordet. Nanino.

2. Ordet du liker minst av alle:
Men.. Tror jeg det må være. Man sier noe, så kommer et MEN og så sier man plutselig noe helt annet. Også hater jeg ordet Neger. Kan ikke fordra det. Hater at folk fortsatt bruker det. Kjenner det gjør litt vondt inne i meg da.

3. Hva "skrur meg på" Kreativt, spirituellt eller emosjonelt?
Jeg er en sensitiv person som fort kan bli emosjonell når jeg kommer i møte med andre sterke følelser, altfra gjennom tv/bøker el i virkeligheten. Å bli skrudd på kreativt trenger jeg svært sjelden å bli, men jeg kjenner det rykke til ekstra godt når jeg blir inspirert. Særlig på vandringer her i Blogglandia.

4. Hva "turns you off"? ( hVilket ord kan beskrive dette bedre på Norsk? Hum..)
Som Pafrika så fint sa.. Roting når jeg nettopp har ryddet. Ikke bli sett og annerkjent for min innsats.. Det er nedslående..

5. Favoritt banneord:
Er ikke en "banner" men om det river går jeg for Satan i blodet.

6. Lyder som gir det hjertebank?
Når Nanino gjesper baby gjesper kommer de søteste lydene jeg noen gang har hørt. Jeg smelter.

7. Lyd som jeg hater:
Lader-piping ( Mobil,Tv,Data etc.) Den highpitchingen som kommer da gjør meg gal! OG sjæring med tenner. Gir meg frysninger...

8. Yrker annet en ditt eget du kunne tenke deg:
Møbel/produkt designer - Grafisk designer - Innehaver av Bruktbutikk - Fotograf - Vinduutstillings designer..

9.Yrker du ikke kunne tenke deg:
Alle yrker fra serien Dirty Jobs med Mike Rowe på Discovery Channel

10. Om himmelen fins, hva skulle du ønske Gud sa til deg når du kom til pærleporten?
Velkommen. Nå kan du slappe av og bare være.

Herved sender jeg utfordringen videre til

1.Eple
2.Huldras liv og leven
3.Jeg er Jonathan
4.Mollies
5.Cilipus
6.Blek men fattet

For den engelske versjonen av spørsmålene se Pafrika og Belkini eller Sjerstad.

Håper dere lar dere rive med. Spennede å få vite litt mer om dere.

12 comments:

  1. takk for oversettelsen:) Går utifra at det er greit jeg "stjeler" den:)
    Flott bilde:) Vekker minner fra en "svunnen" tid:)Opplever det igjen med barnebarn:)
    Klem fra Trine

    ReplyDelete
  2. Hei på dæi!
    Så flott å få lese litt mere om dæi;)
    Like bloggen din så godt, og blir å glad når det kommer innlegg her inne! Du virke som en fantastisk person:)
    Håpe du får en kjempefin dag.
    klæm fra tøvsjura kristine

    ReplyDelete
  3. Du komme ikkje opp på bloggrullen min lenger du!!! Det står at du ska værr der, men du vise ikkje :o(

    Har og fått den utfordringen, og tenkte å oversette te norsk hvis eg komme meg så langt som å ta fatt på den. Syns det e litt vanskelig med sånne utfordringsinnlegg eg faktisk!

    Bra tolkning her hos deg :o)

    ReplyDelete
  4. Artig å lære litt mer om deg:)
    Hvis du trenger tips på fargekoder kan du ta en kikk inne på FØR/ETTER hos meg..der finner du blant annet den gule..

    ReplyDelete
  5. Hei hei. Tittet innom gjennom siden til Møbelpøbel, og du har noen skikkelig kule ideer. Blomsterpotten med fargeblyanter er skikkelig kul, og det samme er Zoo-klokken. En av mine yndlingsgodter ;) Men jeg fant ikke flere bilder av den enn det ene på siden av bloggen din. Hvordan har du laget den? Så kul!

    ReplyDelete
  6. Ligge nåke og vente på deg hos meg og ;o)

    ReplyDelete
  7. Flott tolking :) Jeg var inne på tanken om å oversette til norsk jeg også ;)( Tror Gult hus i svingen ble glad )Ble så glad jeg når du skrev at du hadde lyst til å treffe meg :)Jeg skal sende deg et vink når jeg er i byn ;)

    Ha en fin fin dag i morgen :)
    Et smil fra Janne :)

    ReplyDelete
  8. Tusen takk for utfordringen !!
    Jeg skal se hva jeg får til, er litt hektiske dager her for tiden. Og reiser til hovedstaden hele neste uke. Det var iallefall gøy å lese litt mer om hvem du er. Og mange av yrkene kunne jeg også tenkt meg.
    Ha en fin kveld !!
    Cecilie

    ReplyDelete
  9. Hjertelig takk for at du sendte videre utfordringen til meg- det setter jeg stooor pris på. Da må jeg redigerer litt i dagens innlegg og få med en link til deg også!

    Og hadde jeg sett din gode respons på utfordringen tidligere hadde jeg helt klart også gått for en norsk versjon (for da hadde jeg knabbet din gode oversettelse,og det uten å skamme meg et lite sekund engang..)

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  10. hei, gratulerer med alle utmerkelsene! Well done :-) Så flott blogg du har, legger meg til som følger asap!

    klem Mims (som også hater duppedingslyder, grrrr!)

    ReplyDelete
  11. Tusen takk! Rødmende rørt igjen nå. Skal kopiere din versjon, og se om jeg får tenkt litt i løpet av helgen. :)

    Din var jo nydelig besvart.:)
    Den er litt tankevekkende denne her. Man må liksom grave litt i seg selv og tenke over ting man ikke har gjort før. Via alle disse utfordringene og awardene blir man enda litt mer kjent med personene bak, og det på andre måter enn man kanskje pleier blogge. Jeg tar den så absolutt imot med en god takkekneis i nakken. :)

    Natti natt fra Huldra

    ReplyDelete
  12. Takk for utfordringen! Jeg er så lite på blogg for tiden, men skal se hva jeg får til ;-)

    Twitter stjeler tid!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!