October 03, 2010

Gripe dagen

Mumsi er strukket. Pappa Rottefinn er strukket og baby Nanino litt strukket. 
Vi er strukket på den vonde, slitsomme måten.


Dagene går ikke opp. Kabalen forblir uløst.
Endelig har Mumsi funnet ut følgende..


Mor på skole/hjemme + Far på jobb/hjemme + Baby "uten" barnepass = Kræsj

Mor hjemme + Far på jobb + Baby MED barnepass = Idyll

Nav med svar på pappa perm lar fortsatt vente på seg.
Man må GRIPE DAGEN og ta styrlingen selv.
  
Rart jeg ikke har innsett det før nå.

Merkelig det der.
Hvordan det plutselig åpenbarer seg en løsning når det står på som værst.
Jeg stemmer fro IDYLL!

 

9 comments:

  1. Slutte du på skulen???
    Grip dagen og følg hjerta seie nå eg :o)

    Eg har forresten hekla ball te Nanino i dag, hihi :o) Møkje kjekkare det enn å legge samen kler, rydde hus osv...

    Eg hekla i fargetonene dåkke har på soverommet, men hvis du vil ha i rosa/rød-et eller aent så kan eg hekle ein te :o)
    Og forresten; Den fysste lua eg hekla blei egentlig for stor, men så kom eg på at du har jo litt ekstra hår... hihi :o) Den e heilt svart og ganske kjedelig, men du finne sikkert på nåke å pynta den opp med i tilfelle tenke eg. Ska eg senda den og???

    Du må uansett senda meg adressa di snupps ;o)

    ReplyDelete
  2. Fekk du med deg at eg fant ca lik din puff på søppelbrukten forresten???

    Livet smile litt ekstra for tida ja :o)
    Hvis barra kroppen hadde fulgt med i svingen, så hadde det jo vore supert da...

    ReplyDelete
  3. Bra at dere har funnet en løsning ;)Idyll er jo det beste for alle parter :)

    Ønsker dere en fin Søndag :)
    Klem fra Janne :)

    ReplyDelete
  4. det er så deilig når løsningen åpenbarer seg og idyllen kan innta hjemmet igjen! Håper den varer og varer og varer! heia dere!

    ReplyDelete
  5. så fint at dere har funnet en løsning som fungerer for dere akkurat nå:-)

    Lykke til til dere:-)

    Klem fra Trine:-)

    ReplyDelete
  6. Det beste er jo idyll på hjemmebane, hvis det lar seg gjøre i praksis. ;)

    Jeg synes ihvertfall du har en idyllisk, søt og inspirerende blogg! Jeg fant deg via Namaste i dag, og her fikk jeg lyst til å være lenge! Kommer snart innom igjen! :)

    ReplyDelete
  7. Idyll høres ut som en bra løsning :)
    Ikke alltid så lett å finne svaret med en gang, men når det er der så er det jo så herlig!

    ReplyDelete
  8. Jeg tror dere må gå for idyll. Noe av det eneste jeg har angret på i livet er at jeg jobbet for mye for tidlig da mine 3 var små.
    Også kan vi jo snakke lenge om full barnehagedekning med priser man kan leve med og kvalifisert personale som elsker jobben sin og ditt barn spesielt.......
    Lykke til- idyll betyr sikkert ekstremt lavbudget, så push NAV!

    ReplyDelete
  9. Hei! Liker bloggen din veldig godt, mange bra bilder til inspirasjon - elsker dorullpiken :) Klemmer fra Yvonne

    ReplyDelete

Comments makes me smile!