October 18, 2010

Fra gammel til ny: Kjøkkenhylle

Da jeg kjøpte stolene og kjøkkenbordet for en stund tilbake fikk jeg med et speilskap og et annet lite skap (det blå som skimtes under her) til en meget billig penge. Det blå skapet er tiltenkt barnerommet.
Speilskapet visste jeg med engang hvor skulle. Det er så gøy når slikt skjer. Man bare vet med engang hva og hvordan og hvor det man får tak i skal. Elsker den følelsen.

Skapdøren skrudde jeg av. Deretter vasket jeg det med salmiakk, påførte kvistlakk over de mange synlige "kvistene", grunnet det en runde med heftgrunn og deretter 2 lag med hvitmaling.

Jeg var jo så heldig å vinne en meter med retro tapet inne hos Kaspara for noen uker siden. Så den måtte jo selvfølgelig få pryde bakgrunnen. 
Har alltid stående en liten pakke tapetlim i tørr form kjøpt på jernia (50-60 kr), og blander ut litt og litt med vann som jeg bruker til diverse collage/decopage/tapeteri oppklistninger. Den er drøy og varer leeenge.

Den fine tapeten gav virkelig mersmak og nå har jeg endelig klart å bestemme meg for et par meter HERLIGE tapeter hos Gasellenes bloggshop hvor de fineste tapet lengder er å finne.
Turen inn dit ANBEFALLES.

Med hjelp av pappa Rottefinn henger nå skapet på kjøkkenet. Endelig har jeg et sted hvor små ting og tang kan stå fremme og spre glede.





26 comments:

  1. Wow så flott hylle! Kjempefin!

    ReplyDelete
  2. Wow så flott hylle! Kjempefin!

    ReplyDelete
  3. Søren salte så fiiiint det blei snuppa!!!

    Så kjekt når sånne prosjekter blir så vellykka :o)

    Ha ei superfin og kreative veka!

    ReplyDelete
  4. ai caramba!!!!
    at noe så døllt og kjedelig kan bli sååå sprekt og vakkert! det er et lite under nesten!!
    knallfint!!!!

    ReplyDelete
  5. FINFINT!Det er så gøy se hvor fint og vakkert et egentlig ganske så kjedelig og stygt møbel kan bli:) Åsså alle de fine tingene i hyllen da!.. nei, jeg tror jeg må prøve meg på litt tapetsering av møbler snart jeg også - men først må man få tak på et fint et da!:)
    Fiiin kveld til deg og dine.

    ReplyDelete
  6. Så stilig hylla ble! Og alt oppi passet jo rett inn! Grattis med et vellykket prosjekt!

    ReplyDelete
  7. Det ble jo sååå fint. Flott inspirasjon.

    ReplyDelete
  8. OI, du og du, så fine bilder! kjenner jeg ble skikkelig glad i å se dem. Fin hylle!

    Maya

    ReplyDelete
  9. Holy gucamole, så fint det ble!! DU ER EN FLIKIS ASS! ;D
    Og jeg digger den veggen og maleriet i bakgrunnen! :)

    ReplyDelete
  10. Så flott den ble!Prikken over i`en var den tapeten..gul og fin..akkurat som jeg liker:D

    ReplyDelete
  11. kjempefint ble skapet/hylla. tapetet er skikkelig retro. jeg liker spesielt godt Hoptimisten i hylla, husker den fra 70- tallet:-)
    Fin mandagskveld fra Trine:-)

    ReplyDelete
  12. Wow, så utrolig fint det ble! Den tapeten var bare helt min smak, tror jeg også må skaffe meg litt av den asså. Helt knall! Jeg ønsker meg også en sånn liten hylle til å ha kopper og dill og dall, veldig koselig syns jeg! Morsomt å se hvordan den var før, jeg eeelsker jo sånne før-og-etter greier :-)Love it!!!

    ReplyDelete
  13. Hei på dæi!
    Oi oi oi for en utrulig kul hylle det blei! Rart ka litt apet kan gjøre med ting! Tapeten du har brukt va kjempefin. Og masse søte ting du har i hylla da:)
    Like så godt murveggen dåkkers, det virke som at det kler dåkker veldig godt:)

    Håpe du har en fin kveld og får ei fin uke
    klæm

    ReplyDelete
  14. For en makeover ! Skikkelig glad hylle ;) Alle fargene går igjen i det fine bildet ditt også ;)

    Ha en fin dag i morgen :)
    Klæm fra Janne :)

    ReplyDelete
  15. Åh, det er noe av det fineste jeg har sett på lenge :D kjempesuperfint!! Digger figgjosukkerkopptingen din :) åh, fine skapet!

    ReplyDelete
  16. Heisann!
    Det ble RÅLEKKERT!!Jeg digger den tapeten der!Jeg kjøpte faktisk den samme i blått hos Kaspara, jeg har brukt den til en oppslagstavle:)
    Takk for reklame også:)
    Jeg har pakket og sendt tapet i dag!!!
    Ha en strålende kveld da:)

    ReplyDelete
  17. Den blei rett og slett bare nydelig! Utrolig koselig pynt også!

    ReplyDelete
  18. Wow, så fint det ble!! Og alle de kule tingene du har i hyllen, da!

    ReplyDelete
  19. Guri, den hylla der hadde jeg aldri sett potensiale i. Bra jobba!

    ReplyDelete
  20. Oj, oj, oj, så utrolig lekker den ble!! Skikkelig fin:)

    ReplyDelete
  21. Den ble utrolig knæsj og fin!! PERfekt :)) Klemmer

    ReplyDelete
  22. Bloggen din er hva tittelen sier ja - herlig hvordan du leker med ideer og skaper flotte ting - ELSKER den blyantpotta, har lyst til å stjele den ideen litt :)

    ReplyDelete
  23. Oioioioi!! så fiiiint det ble!!!
    Og så fin blogg du har!! Her skal jeg følge med :)

    ReplyDelete
  24. Superfin hylle/tapet og fine ting i hyllen også.
    Krakken jeg fant var bare en halv krakk, har ikke sett det før jeg heller.
    Ha en fin onsdag !!
    Cecilie

    ReplyDelete
  25. Stilig! Moro med sånne ting som finner sin plass av seg selv. Herlige saker du har plassert i den, og snille rottefinn som skrudde den på plass. Dere har jo vært helt rååå med oppsussingen også. :)

    Stor klem fra Huldra

    ReplyDelete

Comments makes me smile!