September 14, 2010

Origami Crane

Lenge har origami fasinert meg. Noen her i blogglandia har jeg sett lage origami trane smykker, andre har dem i porselen fra Berlin. Jeg vil også ha tenkte Mumsi. Så da siden Origami Fun dukket opp på en av nettets store vandringer var fuglen i boks. Nettstedet har utallige origami oppskrifter. Med både tegnende steg for steg instruksjoner og You Tube filmer av hvordan man bretter. Sistnevnte er meget enkel å følge, det er bare å trykke stopp når man blir liggende litt etter. For det blir man.


Oppskriften på origami traner resulterte i en flott uro. Den skal etterhvert få henge på babyrommet til Nanino. Høyt. Så hun ikke får tak i den. Det er en sånn bare se og ikke røre uro.


 



Ringen fuglene er festet i, er sneket med fra butikken engang jeg kjøpte sjal på Lindex.
Jeg har brukt nål og fisketråd med en pærle i bunn til å tre dem med.


 




Jeg brettet i mønstret papir formet som firkanter, i forskjellige størrelser. Firkanter får man ved å brette feks. et A4 ark fra et hjørne og til en trekant.


 



En fin, samlende aktivitet for et overfyllt sinn.


13 comments:

  1. Nydelig!!!Jeg digger papiret, så fint det er!Virkelig vakkert altså:)

    ReplyDelete
  2. Jeg er glad jeg fant din blog! Den er inspirerende. Jeg stemmer på ditt soverom, det ser ut som det virkelig bor folk der. Heia heia.

    ReplyDelete
  3. Så morsomt. Jeg la akkurat ut et bilde av origamifugl selv :) fine dine ble :) de har kjempe fint origamipapir på papirhuset på norway designs, oppe ved saga kino :)

    ReplyDelete
  4. Så nydelig uro! Origami fascinerer meg også, men har ikke brettet noe på lenge, lenge.. Takk for inspirasjon :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous9/14/2010

    Så utrolig fint! Tror jeg vil prøve meg jeg og :)
    Heimen deres er skikkelig koselig!
    Hils Rottefinn og Nanino :)


    Monica

    ReplyDelete
  6. uroen er aldeles nydelig. Takk for tips om nettside, skal sjekke den straks. Flotte loppefunn i innlegg under og koselig bryllup.
    Fin onsdag til deg,

    klem fra Trine

    ReplyDelete
  7. Nydelig. Jeg har lekt med tanken om å lage noe liknende siden den nye katalogen til panduro hobby kom ut. Nå skal jeg jammen gjøre alvor av det.

    ReplyDelete
  8. Så fin og koselig uro :) Dette må jeg sjekke ut . Skal prøve å lage en til min søster som er småbarnsmor :)

    Ha en super dag :)
    Klem fra meg :)

    ReplyDelete
  9. Så fine og sjarmerende. spesielt som en uro. Orgami er så kult.Ha en fin onsdag

    ReplyDelete
  10. Så fin uro! Det så gøy ut, kanskje jeg skal prøve:O)

    ReplyDelete
  11. Nydelig uro !!
    Jeg har også laget en origami uro som henger over sengen til min datter. Hun elsker den, og alle barn som titter innom blir veldig fascinert av den.
    Ha en fin kveld !!
    Cecilie

    ReplyDelete
  12. TAKK skjønninger - deres gode ord treffer meg og det kjennes GODT!
    :D

    ReplyDelete
  13. OI di va fine!! D ska eg og prøva meg på, takk for at du dele:))
    Nydeligt papir du hadde bretta m!
    Klem fra meg:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!