September 18, 2010

Gate bordet

Fin tur i september sol. Foto av blomster i nydelig lys.




Så kom gate bordet. Stående der på fortauskanten. Alene. Knæsj gult og forførende.
Mumsis puls stigende. Tørr hun TA det? Noen som eier det? Snu seg rundt. Og rundt engang til.
Venting...
Så hoppes det med vedig sats. Hun TAR det. Mumsi tar det!
Kjenner hun blir flau. Tenk om hun får kjeft? At de som eier det blir sinte.
Gule gate bordet er tungt.
Men ingen faktisk, tar notis av det pesende kvinnemennesket slepende på funnet skatt.
Bankende hjerte hele veien hjem.
Så er det trygt igjen. Puste ut og vaske grundig.
Det henger fast en klaff. Merkelig til klaff det er.
Er skatten ikke en skatt likevel?
WWW Ikea hjelper til. Og der er det. Bare her i hvitt og i svart. Ikke knæsj GULT som Mumsis.
Ahh Mumsi kan smile. Nytt bord. Verdi i kroner: 400,-
Verdi for Mumsi: uvurdelig.





                                                                                                     MUDDUS fra ikea

11 comments:

  1. For en farge! Fantastisk! Likte bloggen din jeg, skikkelig fine bilder! Her må jeg følge litt med videre:)

    ReplyDelete
  2. Så gøy med gatebord! Skjønner at det var en spennende ferd å frakte det hjem :)
    Superfin gulfarge!

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  3. Hehe.. så fantastisk bord du har fubbe dæi: Synes du va tøff som turte å ta det. Hadde sikkert aldri tort, men kanskje derfor æi ikke har et så fint gatebord som du;)
    Fargen va jo bare helt knæsj da! Me like!

    Ha en fin lørdagskveld
    klæm

    ReplyDelete
  4. heldige du. Finne et bord som tilogmed er malt i yndlingsfarge gult.
    Sikkert noen som skulle kvitte seg med det, og det gjorde de jo:)) Gevinst for begge parter her.
    Fin lørdagskveld, som snart er over for min del.
    Skal tidlig opp i morgen. Loppehelg vettu.

    Klem fra Trine

    ReplyDelete
  5. Herlig Mumsi ;) !!! Jeg digger din måte å skrive på , føler at jeg er deg på en måte når du skriver :) Jeg er nok litt lik deg ;) En ulv i fåreklær ;) Hi hi :) ET KUPP MUMSI !!! STÅENDE APPLAUS !!!

    Ha en koselig helg videre :)
    Mytti klæmma fra mæ :)

    ReplyDelete
  6. Hahaha, eg ler!
    Syns eg ser deg :o)

    Ditt var jo definitivt ein haug med hakk bedre enn den kjedelige kvite varianten! Gratulera med nytt bord, og tusner på takk for gratulasjoner te Godgutten :o)

    Ha ei superfin helg videre snupps!

    ReplyDelete
  7. åh jeg blir så glad ogi goDt humør når jeg leser dette.
    Jeg elsker gatefunn - og hele opplevelsen ved å oppdage..nøle..bestemme seg..og så knote det med seg hjem:)hihihi.
    Det var iallefall vært bære med hjem!kjempe fint og gult:)
    finfin søndag!

    ReplyDelete
  8. Flott kupp det der :)
    Det ventet nok bare på et nytt hjem!

    ReplyDelete
  9. Lilli synes Mumsi er veldig lur - og forstår akkurat hvordan det var å finne bordet! Og - veldig, veldig koselige kommentar fra deg; en helt egen "Mumsitar". Tusen takk!

    ReplyDelete
  10. Så stilig bord da!
    HEldig du....og modig som turte å ta det med deg!

    ReplyDelete
  11. hehe, knallkult bord! bra at du tørde ta d;) hadde vel bare havna i søpplå viss isje...
    klem:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!