August 18, 2010

Nanino 6 måneder

And still going strong. Tillykke Naninoamisisi!

Dagen måtte feires med kake og ballonger. Elsker bursdager, hele som halve.
Etter inspirasjon fra en av mødrene i barselgruppen prøvde jeg meg på ostekake. Og det uten bruk av oppskrift. Prøvde å finne på nett, men ble for komplisert lesning. Så med ingrediensene ferskt i minne fra dagen før, gikk jeg i gang. Mye spent og litt nervøs.
Resultatet? Perfekt ostekake!

Jeg gjorde som følgende:

1pk Bixit, knust + smeltet smør + dæsj lys sirup = bunn, most utover rund avtagbar form og satt i frysen. Sprinklet med knuste mandler for extra crunchiness.

1pk kremfløte vispet + 1 pk. rørt philidelfia ost naturell + 1pk avkjølet flytende sitrongelè = fyll. Blandet sammen og hellt over kald bunn, satt tilbake i frysen for rask ferdigstillelse. 

Etter en liten time tok jeg så av form-kanten rundt og pyntet med revet sitronskall,druer og et par cherries on top! 
Suksess, disket sammen av en mildt stresset husmor, samtidig som matlaging/mating av baby og resterende husstell gikk unna i en fei.


Og med vimpler og balonger måtte det pyntes. Må innrømme at jeg har vært litt skeptisk til alle disse vimplene som florerer i Blogglandia. Men den la jeg tilside i dag og satte igang med saks og papir. Og jeg likte det. Disse vimplene er ikke så dumme likevel de. Rett dekorative på en dag som denne.


4 comments:

  1. Digger LP veggen deres! Skulle gitt mye for å ha en slik! Selv hater jeg egentlig bokhyller, synes det blir så mye rot, må finne en fin løsning på det bare... Burde jo ha en bokhylle, siden jeg er forfatterstudent og alt :) Gratulere med dagen til den lille! Vimpler kan brukes til alt ;)

    ReplyDelete
  2. Mmm, den kaken så god ut!! Gratulerer med halvtårsdag! Det er en stor dag, det :)

    ReplyDelete
  3. Gratulerer med 6 mnds dag! Så flotte smikker du har fått! Heldige du! Så må jeg si at kjøkkenet og sommerbildene du har tatt var fantastisk flotte ;)

    ReplyDelete
  4. å så koseligt å feira halvtårs dagen då! hadde lyst å feira kver måne eg når mine småtroll va ennå mindre... <3
    å kult å laga vimpla av papir, s tror eg jammen eg og ska prøva meg på;)
    klem:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!