August 31, 2010

Badet Før og Etter

Jeg ble så imponert over det fine badet til Sjærstad som hun blogget om for litt siden. Innlegget inspirerte, så nå måtte jeg og komme med et innlegg merket bad.
Her i leiligheten endte vi opp med å flytte badet fra kjøkkenet og inn på et tidligere kott, tilhørende et soverom. Vi rev bort den lille veggen og "gravde" ut et areale på ca. 6 m2. Kottet var trangt og meget dårlig bygd. Gamle gulvbord var brukt som vegger og tak etc.
Etter som lag ble revet ned kom en gammel inngang til syne. Den ble åpnet opp og det er der har vi dør inn til badet i dag. Mot soverommet ble det byggd ny hel vegg.
Utrolig nok var det et gammelt soilrør i gulvet, så der sparte vi mye penger!

Før/under bilder:

Her skimtes døren vi har åpnet opp lengst til venstre. Riving av kottet pågår UTEN støvmaske. Litt vel ivrige på å komme igang.. ( Litt morsomt var det at vi rev ned ting i over en time i mørket. Tok det forgitt at strømmen var gått. Til Mumsi så en bryter hun fiklet med og vips, ble vi plutselig klar over ALT støvet vi sto og pustet i. Det snør altså ikke inne )

 

   


 Vegg flisene i lyset.



Etter bilder:



Stettglass i 3 høyder er lekre sminke/ting & tang holdere. Selvfølgelig loppefunn. Knaggerekken hengt over døren er kjøpt på Tiger i Danmark til 39,-





Det eneste som mangler nå er skap til å ha under vasken. Ikke kommet over skapet/hyllene med stor S, enda. Men det dukker nok opp en vakker dag.

Tidligere innlegg om detaljer på badet finner du her.



8 comments:

  1. Så flott det blei!!!
    Akkurat så et bad ska værr; enkelt, reint og fint liksom :o)
    Bra jobba!

    Eg får forresten ikkje opp innleggene dine te høyre i blogglista mi :o( Eg har lagt deg te der som eg har gjort med de andre, men det e altså et par så ikkje vise... Så då må eg rett og slett jevnlig inn te deg "på egenhånd" då, men det gjørr jo ikkje så møkje egentlig :o) E barra redd for å gå glipp av nåke her sjå deg ser du, tihi :o)

    Kunne eg forresten lånt nåken bilder og leda folk videre inn te deg? Eg fekk jo spørsmål om spraylakkering (og har ennå ikkje peiling på ein måte... ;o)) Hadde vore kjekt om eg kunne leda nåken inn i dine kyndige hender :o)

    Du må nå uansett ha ein fortreffelig dag videre!

    ReplyDelete
  2. Så lekkert bad Mumsi :) :) Koselig at du nevner meg i bloggen din ;) Rene lekre flater :) Å de stenene i dusjen var flotte :) Så forresten på den fargerike knaggen på Ålens i går , syntes den var så fin , men viste ikke helt hvor jeg skulle henge den :)På badet ditt passet den jo yppelig ;)

    Bra jobba :) ( så ut som litt av en jobb også ;)

    Ha en super dag :)

    ReplyDelete
  3. Du Mumsi ? Hvordan får du bildene ved siden av hverandre , jeg prøver og prøver , men får det ikke til :( ?

    Håper du kan hjelpe meg ;)

    ReplyDelete
  4. Lekkert:) Og sånne småsteiner i dusjen drømmer jeg om, de må jo være en drøm å gå på? De ser ihvertfall slik ut. Liker!

    Maya

    ReplyDelete
  5. Tusner på takk for at du tok deg tid te å forklara framgangsmåten!
    Eg var imidlertid klar over det, men det funke fremdeles ikkje.. :o(

    Anyways... Har lånt nåken av de flotte bildene dine eg nå, så nå har du fått deg et innlegg heilt for deg sjøl sjå meg ;o)

    Ha ein superduper dag videre!

    ReplyDelete
  6. Hei på dæi!
    For et nydelig bad dåkker har. Likte det kjempegodt. og den knaggrekke di va jo bare så tøff. Ønske mæi nå sånt.

    Lure også på det samme som skjerstad, kordan får du bilder ved siden av kværandre?

    Ha en fin kveld
    klæm

    ReplyDelete
  7. Bra jobba og et flott bad! Skapet under vasken dukker nok opp skal du se! Likte forresten godt innlegget ditt under om tips til spraybokser. Håper å få testet de ut!

    ReplyDelete
  8. Takk for hyggelige kommentarer!

    Ang. bildene som står ved sidenav hverandre.. Bilder som er høye går å sette ved siden av hverandre i "nytt innlegg", om side instillingen din er bred nok.
    Den kan ordnes å fikses i UTFORMING ( knapp øverst på siden din ) - videre inn på MALUTFORMING - så UTFORMING - også JUSTRER BREDDE.

    ELLER så kan man sette bildene ved sidenav hverandre og MYE MER på www.picknic.com under make a collage. KJEMPE program som virkelig anbefalles, og atpå til gratis!


    mvh Mumsi

    ReplyDelete

Comments makes me smile!