July 13, 2010

Kjøbenhavn - i LUV you


Deilige Kjøben. Jeg elsker denne byen. Været var upåklagelig. Inspirasjon og farger. Street art og graffiti. De beste butikkene. De søteste lekene. Design og interiør representert overalt. Fine gamle byggninger. Koselige parker. Brostein.

En stor opplevelse med andre ord... og bilder.

Stein i gata utenfor Christiania. Fasinerende samfunn, kunst overalt. Hus formet som romskip. Barnetegninger over hele veggen. Blomster plantet i støvler. Mengder av inspirasjon.
Guerrilla knitting - Streetart strikking på en lyktestolpe jeg gikk forbi.
Sykling er STORT i Kjøbenhavn. Temperaturen like så.




Kule Roof tops var ofte å se. Om man la merke til dem.
Hus og gater er gamle og karakteristiske. Et gammel skilt utenfor en kiosk.
Stilleben. Butikkvinduet til en bra butikk. Verdt å sjekke ut.



Jeg har lagt min elsk på denne kommoden. Den skal jeg ha. Den må jeg ha. De sender til Norge.  Dumt det koster så mye ekstra. Men en vakker dag. Skal den bli min. Den mest fantastiske kommoden fra  Nova møbler. 



Loppefunn ble det og. " Gevir " til å henge på veggen. Boks med lilla lokk og nr 5 på. Diverse barneklær. Her en lang ermet body fra Urban Elk.



Tiger. En stor kjedebutikk fyllt av fine varer. Blant det som fikk være med meg hjem var knaggerekke til å ha over døra, lik den under. USB flyvifte. Såpedispenser i lilla og bade ender til Nanino.



Annet kult Til Nanino.
Kleshengere i plast, kjøpt hos Liebe. Søte.




"Old school" Hello Kitty fra Hello Kitty butikken. Norsu spare-elefant.




Sopp med rangle i, fra den fantastiske butikken Fannymia+.

           

Her fant jeg og hårsmykker til Mumsi. 2 blanke blomsterspenner ble det. Mumsi fikk også melanlinbrett med fargestreker og diverse ruller med papir. Det blå papiret er ifra Nineteensewentythree. Det skal brukes på min gamle kommode. Et sommerprosjekt jeg gleder meg til. 



Ring og øredobber fikk jeg og. Heldige meg. De er også fra Hello Kitty butikken.


Tid til kaffe ble det og. Har alltid til til en kaffe. Det var et minus med Kjøbenhavn. Kaffen var dyr. Skiltet var kult though.



Jeg måtte smile. Pærlet "lukket" skilt. Det er bra det.



Pappa Rottefinns sko lufter seg etter lange dager med trasking, titting oh handling. Mon tro vi fikk plass til alt...


Utsikt fra hotellrommet.



Takk Kjøbenhavn. Vi ses defenitivt snart igjen.

2 comments:

  1. Det så ut som en flott tur. Køben frister. Du gjør mange interessante observasjoner, så gøy. Blir inspirert til tusle rundt med kamera i veska til enhver tid, knips, knips.

    Ha en fin uke. Gleder meg til å se hva du gjør med kommoden :O)

    ReplyDelete
  2. Fine København! Var på dagstur dit i går, men det føles som om jeg var der en uke. :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!